A Babymarket webáruházban történő rendelés elküldésével Ön kijelenti, hogy elolvasta és elfogadta a Babymarket webáruház használatára és szolgáltatásaira vonatkozó szerződési feltételeket, adatkezelési elveket és annak minden pontjával egyetért!

Egyet nem értés esetén a rendszert nem használhatja!

A Babymarket Webáruház termékeit a Remmer Kft. szolgálja ki.

Adatok:

A cég székhelye: 9330 Kapuvár, Zrínyi utca 26.
A cég tevékenysége: 4791 ’08 Csomagküldő, internetes kiskereskedelem
A cég adószáma: 28823687-2-08
Közösségi adószám: HU28823687
Kibocsájtó cégbíróság: Győri Törvényszék Cégbírósága Szerződés
Nyelve: magyar
Elérhetőség: info(kukac)babymarket.hu
Telefon:+36 20 552 3091

Tárhely szolgáltató:

Cégnév: MediaCenter Hungary Kft.
Postai cím: 6001 Kecskemét, Pf. 588.
Székhely cím: 6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3. II/6
Adószám: 13922546-2-03
E-mail cím: mediacenter(kukac)mediacenter(pont)hu

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre:

A webáruház babafelszerelési termékeket forgalmaz. A termékeknél megjelenített képek a valóságtól színárnyalatban eltérhetnek.

A megjelenített termékek online a Babymarket webáruház szoftveren keresztül rendelhetőek meg. A házhoz-szállítás költségét a szállítási feltételek tartalmazzák. A termékek átvehetők házhoz szállítással/személyesen/utánvéttel.

Áraink bruttó árak, az áfát (27%) tartalmazzák.

Szállítási díjakról az alábbi linken kap teljes körű tájékoztatást: https://babymarket.hu/informaciok/kiszallitas

A webáruházban elfogadott fizetési módok:
– Utánvétes fizetés átvételkor
– Előre utalás a Remmer Kft bankszámlájára.
– Online bankkártyás fizetés a rendelés leadásakor.

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

Kiszállítás: A csomagokat a futár munkanapon 8 és 17 óra között szállítja ki a megadott szállítási címre.

A számlát a csomag tartalmazza, kérem őrizzék meg azt!

Regisztráció:

A webáruházban a vásárlást nem kötjük regisztrációhoz. Minden látogató vásárolhat, bár a számlázáshoz, szállításhoz szükséges adatokat természetesen kérjük megadni.

Ügyeljen az adatok pontos megadására, hogy a kiszállítás zökkenőmentesen történhessen.

Megrendelés, vásárlás:

Megrendelni csak azon termékeket tudja, melyeket a kosarába tesz. A kosár tartalma bármikor módosítható, a benne lévő termékek törölhetőek, mennyiségük megváltoztatható.

Rendelés leadásához miután kosárba helyezte a terméket a számlázási adatokat kell kitölteni, a csillagozott adatok kitöltése kötelező, különben nem lehet tovább lépni.
Amennyiben a szállítási cím nem egyezik meg a számlázási adatokkal, úgy a megjegyzés rovatban tudja ezt közölni. Ezek után a szállítási és fizetési módok közül ki kell jelölni az Önnek megfelelőket és a végén a bal alsó sarokban lévő kis négyzetre kattintva tudja elfogadni a webáruház szabályzatát.
Ezek után véglegesíthető a megrendelés!

Az áruházi rendszer által küldött gépi visszaigazolás nem jelenti automatikusan a rendelés elfogadását, csak annak rögzítését.

A megrendelés lépései:

– válassza ki a megvásárolandó termékeket és tegye azokat kosárba
– ellenőrizze a megvásárolandó termékek listáját és azok összegét
– töltse ki a számlázási, szállítási címet
– válassza ki a szállítási módot
– válassza ki a fizetési módot
– a bal alsó sarokban lévő kis négyzetbe jelezze, hogy elfogadta az általános szerződési feltételeket
– küldje el megrendelését
– e-mailben értesítést kap a rendelés rögzítéséről

A termékek mellett feltüntetett ár az adott árucikk bruttó vételára, amely az általános forgalmi adót is tartalmazza.

Fogalmak:

Felek: Eladó és Vevő együttesen

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül

Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál

Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak

Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi

Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy

Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy

Jótállás:

A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,

a) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint

b) a jogszabályon alapuló kötelező jótállás

Jótállás:

1. Tájékoztató a jótállási igény érvényesítéséről

A jótállási kötelezettség a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, a korm. rendelet 1. mellékletben felsorolt, új tartós fogyasztási cikkeknek minden olyan hibájára kiterjed, amelynek oka nem a vásárlás (a terméknek a vásárló részére történő átadás) után következik be. A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál érvényesítheti – részletezve a 4-es pontban. A jótállási igény a jótállási jegy bemutatása alapján érvényesíthető a terméknek a fogyasztó részére történt átadástól, vagy – amennyiben az üzembehelyezést a forgalmazó, vagy annak megbízottja végzi – az üzembehelyezéstől számított

1 éven belül, ha a termék eladási ára 10.000 Ft-ot eléri, de a 100.000 Ft-ot nem haladja meg
2 éven belül, ha a termék eladási ára a 100.000 Ft-ot meghaladja, de a 250.000 Ft-ot nem haladja meg
és 3 éven belül, ha az eladási ár 250.000 Ft-ot meghaladja.

De ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe, akkor az átadás napja lesz a jótállás kezdő időpontja. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
A jótállásból eredő jogok érvényesíthetőségének nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
A jótállási javítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni (a jótállási idő a javítás időtartamával meghosszabbodik). A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre) újból kezdődik.

2. Nem vonatkozik a jótállás az alábbi esetekre

– ha a hiba oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel,
– szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza),
– ha a hiba káresemény következménye (elemi kár, természeti csapás, rongálás),
– ha a terméken a vevő (vagy idegen) átalakítást (szakszerűtlen javítást) végzett – ha a károsodás nem rendeltetésszerű használat következménye (a használati-kezelési utasításban előírtaktól eltérő szakszerűtlen összeszerelés, helytelen használat, helytelen tárolás, szakszerűtlen tisztítás stb.),
– ha a károsodás a használat vagy túlhasználat során bekövetkezett természetes kopás,
– a jótállási jegyen feltüntetett olyan hibákra, amelyet a vásárló már a vásárláskor ismert, és amelyekre a vásárló árengedményt kapott
– ha a termék vásárlója nem természetes személy, nem illeti meg a jótállási jog

3. A vásárló jótállásra vonatkozó jogai és kötelezettségei

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a jótállási időn belül a fogyasztó

– a vásárlástól (üzembehelyezéstől) számított három (3) munkanapon belül érvényesítheti csereigényét, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
– a vásárlástól (üzembehelyezéstől) számított három (3) munkanapon túl elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. A 15 napos határidő leteltekor a vásárlót tájékoztatni kell, a javítás várható idejéről.

Ha a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során megállapítást nyer, hogy az nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles azt 8 napon belül kicserélni, illetve ha erre nincsen lehetőség, a bizonylat szerinti vételárát visszatéríteni.

Ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja (a vállalkozás költségére), vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha a fogyasztási cikk 3 alkalommal történő kijavítást követően még a jótállási idő alatt ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint, ha nem igényli a vételár arányos leszállítását, és nem kívánja azt a vállalkozás költségére kijavítani vagy kijavíttatni, a vállalkozás köteles azt 8 napon belül kicserélni, illetve ha erre nincsen lehetőség, a bizonylat szerinti vételárát visszatéríteni.

Ha a kijavításra az igény közlésétől számított 30. napig nem kerül sor – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles azt 8 napon belül kicserélni, illetve, ha erre nincsen lehetőség, a bizonylat szerinti vételárát visszatéríteni.

A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a fogyasztó a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.

4. A jótállási igény bejelentése

A jogosult, a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül, köteles kifogását a vállalkozással közölni. A jótállási igény bejelentése a vásárlás helyén, a vállalkozás székhelyén és bármely telephelyén, illetve a jótállási jegyen feltüntetett szervizben/javítószolgálatnál történhet. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt fogyasztói kifogást kellő időben közöltnek kell tekinteni. Amennyiben a közléssel indokolatlanul késlekedik, az ebből eredő károk megtérítésére kötelezhető. A vállalkozás a minőségi kifogás bejelentésekor köteles jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátani.

5. A szavatosságra, jótállásra vonatkozó hatályos jogszabályok

151/2003 (IX.22) Korm. rendelet, 270/2020. (VI. 12.) Korm. rendelet, 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet, 2013.V. tv. (új Ptk.), 1997. CLV. tv. (Fogyasztóvédelmi tv.), 2012. LV. tv. (Fgytv. módosítása)

6. Fogyasztói jogvita esetén (ha a fogyasztó nem ért egyet a vállalkozás által a minőségi kifogására adott válasszal/döntéssel) a fogyasztó panaszt tehet a vállalkozásnál és a lakóhelye szerinti megyeszékhelyen a megyei (illetve fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását (www.bekeltetes.hu) is kezdeményezheti. Illetve, panaszával fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz (lakóhelye szerinti megyeszékhely kormányhivatalához; www.kormanyhivatal.hu).

7. A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. A vásárolt termékre a jótállási idő eltelte után szavatossági kötelezettség a vételtől számított 2 évig áll fent.

A vásárlástól való elállás joga:

A megrendelése során Ön élhet a feltétel nélküli elállási jogával.

A vevő a szerződéstől az áru kézhezvételét követő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat. Ebben az esetben az eladó a kifizetett vételárat haladéktalanul, de legkésőbb a visszaszolgáltatást követő 14 napon belül visszatéríti az alap szállítási díjjal együtt. A vásárló az átvétel dátumát a postai csomagjegyzék, illetve a futárszolgálat szállítójegyzéke alapján tudja igazolni. Az esetleges sérülések, rongálódások során az eladó követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

Szavatosság:

A vevőnek jogában áll reklamálni, ha hibás a termék. Ilyen esetben haladéktalanul jelezze kifogását webáruházunk ügyfélszolgálata felé. Szavatosság időtartama 12 hónap. Szavatossági igény érvényesítésére 2 év áll a vevő rendelkezésére. Szavatossági igény estén a vevő kérheti a termék javítását, cseréjét, vagy a vételár csökkentését. A nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák esetén a szavatossági igény nem érvényesíthető. A szavatossági igény leértékelt áru esetén is érvényesíthető, ilyenkor is lehet minőségi kifogással élni, amennyiben a kereskedő nem jelölte meg a leértékelés okát. (sérülés, rongálódás)

Panasz esetén:

Cégünk célja a megrendelő megfelelő kiszolgálása, a rendelt termék épségben történő átadása a Vevő megelégedésére. Amennyiben a megrendelőnek ennek ellenére valamilyen panasza merül fel a vásárlási szerződéssel, vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a kapcsolat menüpont alatt lévő elérhetőségeken keresztül teheti meg. Számunkra fontos hogy a lehető legnagyobb megelégedettséggel térjen vissza áruházunkba a vásárló, ezért minden problémát próbálunk a lehető legrugalmasabban, leggyorsabban kezelni.

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek:

A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Telefon: +36 96 400435
Internet cím: https://babymarket.hu
E-mail: info@babymarket.hu

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Fogyasztóvédelmi eljárás Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/

Bírósági eljárás

Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Békéltető testületi eljárás

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

  • a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  • a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  • a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
  • a testület döntésére irányuló indítványt,
  • a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Hibás termékárak:

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:

  • 0 Ft-os ár,
  • kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 10000 Ft-os termék esetén a 10 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 1000 Ft-ért kínált termék).

Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

Részleges érvénytelenség, magatartási kódex

Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.

Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések.

A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható.A weboldalon megjelenő adatokat MSSQL és MySQL adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.

A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás.

A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást.

Az adatbeviteli hibák javítása – Felelősség a megadott adatok valóságáért

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

A tevékenység jogszabályi háttere:

A magyarországi áruk kiszolgálását, a termékek garanciáját, jótállását a Remmer Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság végzi.

Általános adatok:

Cégnév: Remmer Kft.
Székhely: 9330. Kapuvár, Zrínyi utca 26.
Adószám: 28823687-2-08
Cégjegyzékszám: 08-09-032400
A cég székhelye: 9330 Kapuvár, Zrínyi utca 26.
A cég tevékenysége: 4791 ’08 Csomagküldő, internetes kiskereskedelem

Vonatkozó jogszabályok:

A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
1997. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról

AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról

AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

Személyes adatok biztonsága:

A személyes adatok kezelése és feldolgozása során az eladó különös gondot fordít a mindenkori Adatvédelmi Törvény vonatkozó rendelkezéseinek betartására. Megrendelőink személyes adatait harmadik fél részére semmilyen célból vagy okból át nem adjuk. Megrendelés esetén azonban az ügyfél szállítási címét és telefonszámát a futárnak kiadjuk, mivel ez elengedhetetlen a kézbesítés érdekében. A Babymarket webáruház a megrendelésben megadott e-mail címre semmilyen reklámanyagot nem küld, csak a vásárlással kapcsolatban használja azt! A megrendelés során csak olyan adatokat kérünk, – név, cím, telefonszám, amely szükséges az Ön számlájának kiállításához, a megrendelt árucikk kiszállításához. Adatkezelési alapelvei összhangban vannak az adatvédelemmel kapcsolatos hatályos jogszabályokkal.

Vitás esetben, amennyiben nem tud az eladó és a vevő megegyezni bejelentés a Magyar hatóságoknál tehető. Webáruházunkra a Magyar és az Eu-s törvények vonatkoznak.

Ügyfeleink adatait az árukiszállítás céljára adjuk át a futárszolgálat részére, egyéb más célra senkinek nem adjuk ki.

További információ megtalálható: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1100112.TV

Részletes adatvédelmi tájékoztatónk itt olvasható: https://babymarket.hu/informaciok/adatkezelesi